Recenze: LOVEní
Aneb jak po pětatřicítce ulovit v Pardubicích ucházejícího chlapa.
Eliška (Ester Geislerová) má v nové komedii Karla Janáka prostě smůlu. Je jí třicet pět, je bez peněz, ženich jí utekl od oltáře, a navíc musí bydlet s hňupem, který chová na střeše včely. Jediný recept, jak se z maléru dostat, je najít si nového chlapa, a na to má nos Eliščina kamarádka Patrícia (Evelyn Kramerová). Přihlásí Elišku do seznamky a lov může začít!
Tuctová, milá a odlehčená romantická komedie, u které už od začátku známe konec, ale která nás svým jednoduchým Janákovským humorem dostane několikrát do kolen. Snímek má navíc všechno, co od něj chceme, záporného slizáka (Martin Písařík), tak trochu českou Bridget, sebevědomou kamarádku s plánem pro každou příležitost, nahodilé vtipné scény i nezbytné romantické koření.
Co se týče obsazení, Janák si povolal Ester Geislerovou, se kterou už několikrát spolupracoval, a která je pro roli zoufalky po třicítce jako dělaná, u oltáře už jsme ji koneckonců viděli zanechanou jednou, a to ve Dvou nevěstách a jedné svatbě. Do role podivínského spolubydlícího a nevlastního bratra byl obsazen Jakuba Prachaře, u kterého se dá spoléhat na to, že nezkazí žádnou zábavu, a opravdu se právě on stará o mnoho vtipných situací. Trochu bolí pohled na role Veroniky Žilkové a Martina Písaříka, kteří se ve svých postavách úplně nenašli, naopak jednoznačnou trefou do černého byla Jana Švandová jako maminka nápadníka Jarouška.
Na filmu nás potěší, že si nehraje na něco, čím není.Není třeba mlžit, je jasné, že LOVEní má stále spousty slabých míst a na světové scéně by asi nenašlo pozitivní ohlas, ale na té české je tahle komedie nečekaně dobrá, zvlášť když si připomeneme fiaska, která v poslední době česká kinematografie chrlí jako na běžícím pásu. Na filmu nás potěší, že si nehraje na něco, čím není, na žádnou sofistikovanou podívanou, prostě od začátku cílí na vybrané publikum, které bude povětšinou dámské, a nabízí mu devadesát minut s úsměvem a jen asi deset minut s krčením nosu nad trapností a zbytečností scén.
Celý snímek je situován v Pardubicích, což mu dodává na zajímavosti, přeci jen Prahy už bylo dost. Kamera nepohorší, ale ani nenadchne, hudební doprovod v podobě anglických písní měl snímku asi dávat světový nádech, což se sice nepovedlo, ale alespoň písně příběh neruší. Tady si Janák vzal příklad z vlastně jakékoliv zahraniční romantické komedie, a zasadil do filmu převlékací scény v doprovodu hudby, úžasné rande plné smíchu v doprovodu hudby. Jen aby herci nemuseli nic říkat, což by mohlo zabít romantického ducha, a to přeci nechceme.
Musíme novou českou romantickou komedii hodnotit tak, jak se patří. Tedy jako českou romantickou komedii. Zdá se, že čeští režiséři konečně začali pronikat do tohoto žánru, který jim v posledních letech krutě nevycházel. Karel Janák prostě natočil to, co umí a až na připitomělý název je LOVEní milým překvapením, při kterém se v kině zasmějeme s celým sálem. O zábavu se postarají především Jakub Prachař, Jana Švandová a Jaroslav Plesl, naopak úroveň snímku čas od času shodí trapná situace, příkladem nám může být scéna Elišky v „Brčáku“ s hercem, který vypracoval falešný smích téměř k dokonalosti.
Stepfordské paničky
Takže teď tě zhoupnu
Mám tě na háku Špunte
LOVEní
Musíme novou českou romantickou komedii hodnotit tak, jak se patří. Tedy jako českou romantickou komedii. Zdá se, že čeští režiséři konečně začali pronikat do tohoto žánru, který jim v posledních letech krutě nevycházel. Karel Janák prostě natočil to, co umí a až na připitomělý název je LOVEní milým překvapením, při kterém se v kině zasmějeme s celým sálem. O zábavu se postarají především Jakub Prachař, Jana Švandová a Jaroslav Plesl, naopak úroveň snímku čas od času shodí trapná situace, příkladem nám může být scéna Elišky v "Brčáku" s hercem, který vypracoval falešný smích téměř k dokonalosti.
- Hodnocení