Nic nás nerozdělí / Lo imposible – recenze
[singlepic id=3141 w=200 h=200 float=left] Rodina čelí čiré hrůze.
Katastrofální tsunami z roku 2004, jež přineslo smrt desetitisícům, by určitě vydalo na bezpočet příběhů dojemných i tragických. Španělský režisér Juan Antonio Bayona, který je známý hlavně díky hororu Sirotčinec a scénárista stejného snímku Sergio G. Sanchéz zpracovali jeden slavný zážitek svých krajanů.
Ewan McGregor a Naomi Watts jsou pochopitelně požehnáním pro silně citově nabitý snímek a do třetice všeho dobrého je doplňuje talentovaný dětský herec Tom Holland jako jejich filmový nejstarší syn Lucas. Tvář katastrofy splňuje nároky technického zpracování na samotném začátku destrukce i v „přehlídce“ toho, co logicky musí následovat (cesta do bezpečí, citový kolaps, snaha o nalezení blízkých, boj o holé zdraví) a člověk je náležitě vyděšen, zdrcen i dojat. Nedá mi to a musím se zeptat, jaký to má smysl?
Bayona a Sanchéz převedli důstojně známou situaci a soukromou historii rodiny, jejichž pocity jsou úžasně zahrány, ale nepřidali k tomu nic neočekávatelného. Oni skvělí herci představují pár postav, z nichž jedna je paralyzovaná zraněním a další je víceméně bezradné dítě. Pochopitelně, že necelé dvě hodiny potřebují zaplácnout dějem/příběhem, ale Nic nás nerozdělí stojí v uměleckém ztvárnění jen malý kus nad pouhopouhým dokumentem. Čím dál tím víc nám bude jasné, jak tohle musí nutně skončit a z paradoxního důvodu se tenhle konkrétní příběh příliš nehodí k odvyprávění osobních tragédií.
Pokud jde o známou veledůležitost provedení, forma tentokrát skutečně zachraňuje špatně zvolený obsah. Vzácný případ, kdy profesionálové dokáží vylepšit námět zbytečný pro velké plátno.
Pohodlný začátek dovolené.
[singlepic id=3147 w=400 h=300 float=center]
Přežití ještě neznamená výhru.
[singlepic id=3144 w=400 h=300 float=center]
„Mnohá z těch světel jsou již dávno mrtvá.“
[singlepic id=3155 w=400 h=300 float=center]
Pokud jde o známou veledůležitost provedení, forma tentokrát skutečně zachraňuje špatně zvolený obsah. Vzácný případ, kdy profesionálové dokáží vylepšit námět zbytečný pro velké plátno.