Gambit – recenze

[singlepic id=3501 w=200 h=200 float=left]Rickman a Diaz nazí. Lze si vůbec přát víc? Ano, lze…

 

 

Producent Mike Lobell se v roce 1966 zúčastnil premiéry původní krimikomedie Gambit a zjevně jím byl potěšen, jelikož o léta později navrhl jeho remake. Originál s Michaelem Cainem a Shirley MacLaine je postaven na chytrém námětu, ale pokud jde o jeho celkový obsah a spád, moderní obecenstvo s ním zrovna nemusí mít trpělivost. Převést jej do dnešní doby mohlo vyzdvihnout jeho přednosti a všechna čest bratrům Coenovým, že jej jako scénáristé kopírovali jen minimálně a vlastně zachovali pouhý syžet. Modernizace se doopravdy vyhnula nejzjevnějším problémům předchůdce, ale nedopustila vlastních vážných chyb?

Harry Dean ztratil po pětačtyřiceti letech mužné vzezření Michaela Cainea a stal se z něj ušlápnutý umělecký kurátor s rysy Colina Firtha, kterého by s místními brýličkami šlo zaměnit v lepším případě s nesouvisejícím režisérem J. J. Abramsem, případně s Leonardem z The Big Bang Theory. Nic proti němu – film nikterak nepotápí, ale sám těžce zabředává do stínu Alana Rickmana i Cameron Diaz. Rickman opět přichází s monumentálním výstupem i u postavy, která bude extravagantní nejen díky jeho kukuči. S Diaz, respektive s její „venkovskou husou“ je na každý pád sranda, nehledě na to, jak svůj stereotyp přehrává.

Remake je dle vzoru svého staršího bratříčka závislý na zločinném plánu a tudíž ho nejvíc oceníme po závěrečné pointě. Hlavní děj má ovšem na své straně i určitou nostalgii vyvolávající vzpomínky na nestárnoucí klasiky s nesrovnatelně větším úspěchem než dnešní špatné verze Růžového pantera. Děj rychle ubíhá, komplot se stáčí do nepředvídaných zákoutí a pochopitelně se o slovo hlásí humor…. Pokusy o vtip, řekněme si to na rovinu, tu jsou kamenem úrazu. Natahování (tolerovatelného) penisového gagu a ještě delší situaci vyšlé ze ztráty kalhot jen tak nelze ospravedlnit. Když ty nejhloupější gagy vynecháme, zjistíme však také, že nám v mysli utkvěla především prostá vata, takže v některých ohledech přece jen film podědil nešvary předlohy ze 60. let.

Alan a Cameron za sebe vydali hodně a leccos toho ukázali. O bratrech Coenových se to říct nedá, takže případně občas zatněte zuby a počkejte si na silný závěr.
 
 

„Prý jsem sám velké zvíře, ale nechtějte poznat mého největšího mazlíčka.“

[singlepic id=3510 w=400 h=300 float=center]
 
 

„Bratři Ewingové, budu jen vaše!“

[singlepic id=3512 w=400 h=300 float=center]
 
 

Zatracenej Alan, zatracená Cameron – chudáka Colina nepozvali na trojku.

[singlepic id=3514 w=400 h=300 float=center]
 
 

0%

Alan a Cameron za sebe vydali hodně a leccos toho ukázali. O bratrech Coenových se to říct nedá, takže případně občas zatněte zuby a počkejte si na silný závěr.

Tyto stránky využivají cookies, aby mohly nabídnout relevantní informace pro vás. Dalším setrváním s tímto souhlasíte, máte však možnost cookies zakázat. Přijmout Více informací