Recenze: Já, padouch 4 potvrzuje, že blázniví Mimoni zachrání asi jakýkoliv film

Dovádění pomatených Mimoňů lze těžko odolat, ať už vás hlavní dějová linka nudí sebevíc.

I pokud jste nikdy neviděli žádný kousek ze série Já, padouch, budete znát potrhlé žluté animované potvůrky, neboť si podmanily svět. Uchechtaní Mimoni se stali miláčky dětských diváků a ať už bude scénář sebevíc nudný, překombinovaný či nelogický, každá scéna s nimi nám vlije novou krev do žil a dovlečou snímek do zdárného konce.

Gru spolu s manželkou, třemi dcerami a nejnovějším přírůstkem, kterým je Gru Junior, putují do nového domova, kde budou žít v ochraně svědků. Napravený padouch Gru si sice ještě občas zatyká se zločinem, ale jeho největší prioritou je ochrana vlastní rodiny. A ta je pěkně početná. Proto, když pošle do vězení svého bývalého spolužáka Maxima, ten slibuje krutou pomstu, a netrvá mu dlouho zpoza mříží uniknout. Gru spolu s manželkou, třemi dcerami a nejnovějším přírůstkem, kterým je Gru Junior, putují do nového domova, kde budou žít v ochraně svědků.

Příliš dlouho nemyslí na to, že jim potenciálně hrozí smrtelné nebezpečí, neboť se musí zabydlet na novém místě, najít si přátele mezi sousedy, předstírat jiná zaměstnání, a samozřejmě nic nejde téhle rodince hladce. Na Mimoních je zatím testováno, jak by to vypadalo, kdyby měli superschopnosti. Stali by se populárními hrdiny, kteří dokážou zachránit svět? Nebo by jako obvykle nadělali víc škody než užitku a šířili kolem sebe jen chaos?

Všechny díly série Já, padouch ví, jak zabavit malé diváky spoustou akce, barev, dovádění a neplech, zatímco rodiče mohou pohodlně s vypnutou hlavou pozorovat roztomilé postavičky a dynamiku rodinky na plátně, nebo klidně dohánět v přítmí sálu spánkový deficit. Scénář se ale vždy snaží o nějakým způsobem smysluplný příběh, abychom si my dospělí/rodiče při sledování nervali již tak dost prořídlé vlasy.

Já, padouch 4 je milá, nenáročná a svižná podívaná, která uspokojí jak nejmenší, tak ty trochu starší diváky. Není úplně dokonalá, je tu spousta vedlejších dějových linek, které nás mají na chvilku zabavit a rozptýlit, ale nikam nevedou, a zabraňují nám si film pořádně zapamatovat, když jde jen o sérii skečů. Náladu nám ovšem vždycky spraví Mimoni.

Avengers, třeste se, tihle superhrdinové jsou totiž úplně mimo!

Já, padouch 4 (2024)
(Foto: Illumination Entertainment)