Recenze: Vezmi mě na Měsíc je pohodová, ale chytrá a vtipná podívaná

Přistání na Měsíci byla (ne)skutečná podívaná!

Vezmi mě na Měsíc vypráví příběh vesmírného závodu mezi Sovětským svazem a Spojenými státy, ale z jiného úhlu pohledu, a také jen lehce se opírající o fakta. Nejde o strhující melodrama ani sci-fi podívanou s výletem na Měsíc. Nabízí humor, romantiku a chytré slovní přestřelky mezi hlavními hrdiny, specialistkou na marketing (či lhaní) Kelly Jones v podání Scarlett Johansson, Colem Davisem (Channing Tatum), vedoucím pozemního řízení mise Apolla 11, a Moem Berkusem (Woody Harrelson), záhadným zaměstnancem prezidenta Nixona, který je tak trošku záporákem příběhu, ale tím typem záporáka, kterého můžete klidně milovat, protože neprovádí nic až tak hrozného.

Kelly má za úkol zpropagovat misi na Měsíc a oživit uvadající popularitu NASA, přičemž si ráda realitu přikrášluje a různě ji ohýbá. Oproti ní Cole je profesionál, který se musí řídit fakty a nemůže se v ničem mýlit, protože má zodpovědnost za životy astronautů, miliony dolarů investovaných do vesmírného programu a vítězství USA nad Sovětským svazem, alespoň co se technologií týče. Nepříliš výrazný Cole si nás i Kelly nakonec získá svým pevným charakterem, který je možná lepší, než lidem neustále lhát. Ale každý můžeme věřit své pravdě.

Tahle podívaná je tak akorát chytrá, zábavná, stylová, kousavá, a s okouzlujícím obsazením. Filmový svět začíná být uchvácen novou generací sexy herců, jako například Glenem Powellem a Sydney Sweeney, ale Vezmi mě na měsíc nám připomene, jakým charismatem oplývá Channing Tatum se Scarlett Johansson, a to mohou strávit celý film v roláku. Škoda, že si český divák nemůže tolik vychutnat různé přízvuky, které Johansson nasazuje se stejnou lehkostí jako vřelý úsměv. Pozadu nezůstává ani Woody Harrelson, který může na plátně dělat naprosto cokoliv a stejně bude čiré potěšení ho sledovat. Tihle dva Tatuma přece jen trochu přehrávají.

Je to drama, romantika, komedie? Ani jedno a od každého trochu.Ne každému ovšem může vyhovovat mix různých žánrů a neustále se měnící styl. Je to drama, romantika, komedie? Ani jedno a od každého trochu. Navíc se film rozjíždí pomalu a můžeme se začít trošku nudit. Pro jiného diváka ale půjde o osvěžující letní salát složený z těch nejlepších ingrediencí, tvořících skvělou filmovou lahůdku.

Tohle je taková pohádka pro dospělé. Všechny postavy jsou víceméně dobré, vše dobře dopadne, každý se něco naučí a stane se lepším člověkem, a my si u toho užijeme chytrou, vtipnou, hravou, nostalgickou podívanou, která je také elegantně sexy a lehce rýpá do konspiračních teorií a upozorňuje na sílu chytré manipulace s lidmi. Naprostý ideál pro diváky, kteří mají rádi mix žánrů a vychutnají si inteligentní dialogy, tu trošku romantiky, tu svěží humor, a také dobovou atmosféru.

„Houstone, máme problém…“

Vezmi mě na Měsíc (2024)
(Foto: Apple Studios)