Recenze: V hlavě 2 je připraveno přinést radost divákům všech věkových kategorií

Bude ve vás pokračování mačkat ta správná tlačítka?

Vyrovná se něco veleúspěšné jedničce? Tvůrci udělali vše pro to, aby nás přesvědčili, že ano. Už je tomu deset let, co Pixar diváky okouzlil světem v naší hlavě, kde různé emoce bojují o to, která nás zrovna bude ovládat. Vracíme se k hrdince Riley, milovnici ledního hokeje, která má spokojený život, báječné kamarádky a úspěch v týmu svého oblíbeného sportu. Jenže nastupuje puberta a s ní nové, nepředvídatelné emoce. Ty uvnitř hlavní hrdinky nadělají pořádnou paseku, stejně jako zamávají s pečlivě vybudovanými vztahy, ať už s rodiči, přáteli, nebo k sobě samé.

Nyní Riley ovládají Nuda, Stud, Závist a především Úzkost, které začnou zcela přepisovat její osobnost. Radost se sice snaží udržet vše pod kontrolou a pracovat jako tým, jenže s takovou výzvou, nevratnými změnami a zákeřnými pocity ještě nikdy bojovat nemusela.

Snímek rozhodně přináší mnoho témat, která se svými dětmi můžete řešit.Menší děti se pobaví nad soubojem roztomilých postaviček a možná získají tušení, co je za pár let čeká. Rodiče zavzpomínají na svá složitá léta s emocemi jako na horské dráze, a těm, kteří si pubertou zrovna prochází, to možná přinese nadhled a ujištění, že jsme na tom všichni stejně. A že možná táta s mámou chápou, co zažívají, protože toto období museli přežít taky. Snímek rozhodně přináší mnoho témat, která se svými dětmi můžete řešit: lidské hodnoty, důležitost přátelství, jak se vypořádat se změnami, které dospívání přináší a jak se vyrovnávat se svými pocity. Že i když se budou cítit nejhůř na světě, žádná emoce netrvá věčně a vystřídá ji jiná.

V hlavě 2 nabídne hodnotnou podívanou i na několikáté zhlédnutí. Škoda, že tu není víc vybroušených vtipů a děje se toho opravdu hodně, což ale může odpovídat chaotické mysli puberťáka. Zasadit příběh do pouhého jednoho víkendu možná také nebylo perfektní, protože se svými teenage problémy se nikdo nevypořádá tak rychle. Snímek, který nám představuje spoustu emocí, je v nás nutně nedokáže vzbudit, a v tomto bylo první V hlavě ve své jednoduchosti a čistotě mnohem působivější. Dvojka se ale drží v těsném závěsu.

V hlavě 2 dokáže vypíchnout opravdu typické puberťácké pocity a reakce, se kterými se divák snadno ztotožní, a tím nabízí dětem i rodičům nejen příjemnou podívanou, ale i téma k hodnotné diskuzi. Učí nás, že každá emoce v nás má své místo, nemáme ji potlačovat, ale raději přijmout a zkoumat.

„Ahoj, já jsem Úzkost a odteď tady tomu velím!“

V hlavě 2 (2024)
(Foto: Pixar Animation Studios)