Recenze: Hello, Welcome poodkrývá realitu za úsměvy na sociálních sítích

Hrdinky filmu se snaží prorazit ve světě, který nikoho nevítá s otevřenou náručí.

Hello, Welcome je jako nízkorozpočtová verze reality show, v níž tři začínající herečky proplouvají zrádnými vodami filmového průmyslu, vyzbrojeny jen svými sny a ambicemi. Film se odehrává během pouhých pár dnů na karlovarském filmovém festivalu (za stejný čas byl také natočen) a sleduje naše hrdinky, které se zoufale snaží prorazit ve vábivém světě filmu. Nehledejme tu skutečně dramatickou zápletku, spíše plíživý pocit vyhoření a nenaplněných ambicí, emoce, které začínají generaci nad třicet dohánět čím dál častěji a intenzivněji.

Děj se točí kolem klasického příběhu o soutěživosti, žárlivosti i přátelství.Děj se točí kolem klasického příběhu o soutěživosti, žárlivosti i přátelství mezi Emou, Adélou a Soňou (Eliška Soukupová, Alena Doláková, Sara Venclovská), které se všechny snaží dostat do vytoužené záře reflektorů. Každá postava se potýká s osobními i profesními problémy, od milostných trablů až po existenční krize, a přitom se snaží udržet si fasádu hodnou Instagramu. I bez hereckých ambicí se můžeme do některých situací snadno vžít.

Pozitiva? Film zachycuje několik zajímavých momentů uprostřed moře krkolomných dialogů a scén. Postavy, zejména Ema, jsou do jisté míry důvěryhodné ve svém boji s pochybnostmi a společenským tlakem. Tyto záblesky hloubky jsou však rychle zastíněny nesourodým vyprávěním a nevýrazným provedením filmu, který však nemusel být zapříčeněn nedostatkem talentu zúčastněných, ale spíše šibeničním termínem a zdrcujícím rozpočtem.

Na druhou stranu film působí jako nekonečná sága trapných setkání a vynucených interakcí. Dlouhé rozhovory působí spíše jako improvizované bláboly než smysluplné dialogy. Je to směsice polovičatých nápadů a promarněných příležitostí, zabalená do nablýskané fasády festivalového pozlátka a večírků. Divák na to však může nahlížet i jinak, situace a dialogy jsou prázdné, protože se tak cítí i postavy. Na plátně se nic neděje, protože hrdinky čekají, až se v jejich životě stane “to”, to že je někdo objeví, to správné setkání, rozhovor, konkurz či role, co je udělá slavnými, obdivovanými, úspěšnými, milovanými a šťastnými.

Hello, Welcome nabízí pohled za oponu fasády zábavního průmyslu, ale nedokáže přinést přesvědčivý příběh, i když postavy upoutat mohou. Ačkoli se pokouší prozkoumat témata autenticity a ambicí, nakonec selhává ve svém provedení. Že život každého vypadá v reálu jinak, než když se zrovna natáčí na svůj profil na sociálních sítích, už všichni víme. Pokud zvládnete trochu krkolomnou komedii, která je spíše utrápená než zábavná, tak dejte Hello, Welcome šanci. Vynechejte, pokud dáváte přednost filmům s obsahem a soudržností.

U nás se nesní o Oscarech, ale o Varech.

Hello, Welcome (2024)
(Foto: Aerofilms)