Pot a krev / Pain and Gain – recenze

[singlepic id=4533 w=200 h=200 float=left]Fitness centrum: roztrhání celého těla pomocí opravdového mučení.

 

Micheal Bay si udělal přestávku v ničení našeho dětství, kterého se, jak tvrdí zlí jazykové, dopustil skrze Transformery a jako producent se možná také nepěkně podepíše na Želvách Ninja. Těsně za sebou se nám pokusí osvěžit srpen hned dvě jeho drsňárny – thriller z budoucnosti Očista a Pot a krev, černá komedie podle pravdivých událostí z minulosti, k níž se dostáváme dnes.

Kdyby snímek nebyl založen na pravdě, člověk by mu musel vyčíst překombinovanost.Plán trenéra Daniela Luga (Mark Wahlberg) na snadné získání peněz čerpal z obrovské cílevědomosti a mohl se opřít o hrubou sílu svého původce a jeho dvou kamarádíčků – Adriana Doorbala (Anthony Mackie) a Paula Doyla (Dwayne Johnson). Chystanému únosu a krádeži ovšem scházela inteligence i šikovnost, takže se triu kulturistů nakonec „podařil“ pravý opak dokonalého zločinu. Kdyby snímek nebyl založen na pravdě, člověk by mu musel vyčíst překombinovanost, zatímco ve skutečnosti musel líčení zločinů a jejich pachatelů vlastně zjednodušovat. Ani to nezabránilo, aby se Bay a spol. nesnažili ještě víc podtrhnout zdánlivou absurditu události a „komiksové“ tragikomično – například řadou pozastavených obrazových záběrů s ilustrujícím textem.

Krev a pot se nepokouší ani tak být souhrnem kauzy, jako spíš bohatou sbírkou výstředních momentů, z nichž takřka každý přijde s něčím „nevídaným“ a ve své koncentraci připomíná výtisk bulvárního časopisu nejhrubšího zrna. Režisérovo tradiční zaujetí nahým ženským tělem to jen dosvědčuje. Koherenci filmu po nějakou dobu zajišťuje hlavní epizoda zápletky (únos), ale po jejím skončení ztrácí příběh na dynamice a jen pomalu dává dohromady svou linii, než se Danyho parta dostane do nových problémů díky vlastní omezenosti…

Rozporuplnou atmosféru jednoznačně vylepšují obsazení herci. Wahlberg je možná až příliš bezelstně působící, než aby vypadal jako vůdce (byť amatérského) gangu, ale dokáže prodat Lugovu naivní ctižádost, zvlášť ve svém voice-overu, přes nějž se postavy občas rozpovídají o svých pocitech. Role kriminálníka však celkově lépe sedla Dwaynu Johnsonovi, který si vás nadchne svým zbožným a fetujícím hromotlukem. Nejlidštěji se však nakonec přece jen chová hlavně Tony Shalhoub, známý hlavně ztělesněním titulní postavy detektivního seriálu Můj přítel Monk. Tentokrát předvádí úžasně nesnesitelnou oběť zločinu – živelného a vulgárního podnikatele Victora Kershawa ochotného dávat jasně najevo své emoce. Žánrově univerzálnější postavu soukromého vyšetřovatele s nemalým charismatem zvládá Ed Harris.

Jelikož se taková boží hovádka jako Daniel, Adrian a Paul jen tak nevidí, je i komedie o nich nadprůměrně hojná na překvapivě silný černý (i světlejší) humor. Jeho kontext je však až moc neobvyklý, chtělo by se říct i nezajímavý a události se jen pomalu spojují v jednolitou „story“.

„Pomoc, Natalie!“

[singlepic id=4536 w=400 h=300 float=center]

„Všichni lidé jsou buď hráči, nebo s*áči.“

[singlepic id=4540 w=400 h=300 float=center]

Asi první místo, kde uslyšíte o „penisové magii“…

[singlepic id=4542 w=400 h=300 float=center]

0%

Tyto stránky využivají cookies, aby mohly nabídnout relevantní informace pro vás. Dalším setrváním s tímto souhlasíte, máte však možnost cookies zakázat. Přijmout Více informací