Recenze: Námi to končí nabízí víc, než milostný trojúhelník

Kvetoucí romantika s ostrými trny.

Ve filmové adaptaci populárního románu Colleen Hoover se seznámíme s Lily Bloom (Blake Lively), ženou s talentem na květinovou výzdobu a komplikované vztahy. Lily se po bouřlivém dětství usadí v Bostonu a doufá, že otevřením vysněného květinářství začne znovu, jinak. Ale jak se ukáže, traumatu se nedá jen tak utéct a člověk si ho stále nese v sobě, aby mu musel znovu čelit.

Blake Lively ztvárňuje Lily mile, sympaticky, a zároveň srdcervoucím způsobem. V roli, která vyžaduje křehkou rovnováhu mezi silou a zranitelností, přímo rozkvétá. Lively je hybnou silou filmu a dodává hloubku postavě, která se zmítá mezi okouzlujícím neurochirurgem Rylem Kincaidem (Justin Baldoni) a stíny své minulé lásky Atlase (Brandon Sklenar). Chemie mezi Lively a jejími protějšky je takřka hmatatelná. Tento příběh ale nabízí ještě víc, než milostný trojúhelník. Ryle se svým vzhledem modela spodního prádla a exotickým šarmem zpočátku vypadá jako splněný sen. Jenže stejně jako Lily nás láká na falešný pocit bezpečí.

Režisér Justin Baldoni, který rovněž hraje hlavní roli Ryla, zpracovává téma domácího násilí s překvapivou citlivostí.Režisér Justin Baldoni, který rovněž hraje hlavní roli Ryla, zpracovává téma domácího násilí s překvapivou citlivostí. Scény týrání jsou znepokojivé, ale nejsou bezdůvodné, zdůrazňují spíše emocionální zmatek než fyzické údery. Přesto je tón filmu často nevyrovnaný. V jednu chvíli se ztrácíme ve sluncem prozářené vášni románku Lily a Ryla a vzápětí jsme ponořeni do chladné reality jejich toxického vztahu. Nějakou dobu trvá, než nám pomůže Lily zorientovat se v situaci. Příjemné rozptýlení nám tu nabídne skvěle obsazená Allysa (Jenny Slate), Lilyina svérázná nejlepší kamarádka a Ryleova sestra, která přináší na scénu komediální odlehčení, které všichni potřebujeme. Líbivost a současnost snímku podtrhuje výběr soundtracku.

Film má však problémy s tempem a občas upadá do melodramatu. Flashbacky do Lilyina dospívání s Atlasem působí spíše matoucím způsobem, než jako pronikavý pohled do její minulosti. A přestože se scénář snaží splést komplexní příběh o lásce, traumatu a uzdravení, občas temnější témata zjednodušuje ve prospěch líbivějšího milostného příběhu.

Pro fanoušky předlohy nebude filmové zpracování zklamáním, už díky přítomnosti extrémně atraktivních i dostatečně kvalitních herců. Vyniká především výkon Blake Lively, která film dokáže provléct nevyrovnanými momenty s grácií. Snímek dokáže být zábavný i podnětný, i když obsahuje notnou dávku kýče, kterou ale můžeme romantickému žánru asi odpustit. Nedosahuje takové emocionální hloubky, jakou by si témata jako trauma a domácí násilí zasloužila, ale je to krok správným směrem.

Když se potkají dva nádherní a úspěšní lidé, musí mít zákonitě alespoň psychické problémy.

Námi to končí (2024)
(Foto: Wayfarer Studios)