Kick-Ass 2 – recenze
[singlepic id=5122 w=200 h=200 float=left]Mladý rytíř přes držku dostal!
Vytoužené znovushledání s hrdiny netradičního komiksu Kick-Ass vám na chvíli může připadat jako oslava narozenin s dobrodružnou výpravou navrch. Pokud se k tomu odhodláte, doporučuji panáka na kuráž, protože vřelé vzpomínky mohou být snadno znásilněny. Tedy, samotní protagonisté Nářez (Aaron Tylor-Johnson) a Zabijačka (Chlöe Grace Moretz) sexuálnímu útoku nepodlehnou. K mému velkému údivu.
Když v prvním díle zemřel otec Zabijačky, znamenalo to konec nevinnosti příběhu (nebo spíš jeho zbytků). Pokud to nebylo do té doby zjevné, prosadila se myšlenka, jak by dopadli ve skutečnosti superhrdinové bez výjimečných schopností. Může se s tímto naturalismem skloubit okolní humor?
Sequel nás dlouho šetří a netrápí ho nedostatek nápadů. Scénáře se tentokrát ujal Jeff Wadlow a podařilo se mu ho v mnoha částech napsat ještě vtipněji než původní film. I s tolerancí k černému humoru si ovšem začneme všímat varovných signálů. Možná ve chvíli, kdy Chris D´Amico (Christopher Mintz-Plasse) pošle na věčnost svoji matku. Nebo když Zabijačka usekne kriminálníkovi ruku a doprovodí to laciným fórkem.
Postupně se rozkoukáme a malá politováníhodná zaškobrtnutí přejdou do standardu celého snímku. Kick-Ass 2 přijme za svou glorifikaci násilí, ať už ze strany dobráků, či padouchů a ve způsobování bolesti nachází stejné zalíbení jako veselý sociopat. To rozhodně nemá být moralistní výčitka. Zábavě škodí, když něco, co mělo původně jakžtakž odrážet skutečnost, se nyní proměňuje ve fetiš a nechtěnou sebeparodii, zbytečné překonávání akčních klimaxů z prvního filmu.
Nejenom násilí není tím, čím bývalo.Nejenom násilí není tím, čím bývalo. Touha zanechat nesmazatelný dojem útočí na naši sexualitu, skryté zaujetí fekálním humorem a Chrisův nový tým superpadouchů se specializuje na novátorské použití hrubých nadávek. Můžeme to vše přirovnat k satirickým kresleným seriálům, ale ty by z toho vždy vyšly jako vítězové.
Když už je řeč o Simpsonových nebo South Parku, z jejich světa jakoby vypadly vedlejší postavy. Jako například středoškolské fifleny, do jejichž party si chce najít cestu Zabijačka/Mindy. Vypořádání se s nimi nepřinese nakonec skoro pražádné ponaučení a demonstruje tu nejhorší „rádobyprču“.
Přijatelnějším druhem komických rolí jsou členové Nářezovy organizace superhrdinů a jejich představitelé – Donald Faison, Steven Mackintosh, Monica Dolan, Lindy Booth a Clark Duke – přinutí k úsměvu každého s alespoň malým smyslem pro humor. Už na to sdělení možná dlouho čekáte a ano, musím vám potvrdit, že Jim Carrey se profesionálně sžil s postavou bývalého zločince, nyní křesťanského obránce spravedlnosti v maskáčích.
Slastí je přitom už samotné sledování Johnsona a Moretz, kterak bojují za chytlavého hudebního doprovodu zápas ve směšných kulisách, avšak s vážnými následky. Úplně nekrvavě a bezbolestně podnikl film také bezpočet úspěšných útoků na bránici. Kéž by ho člověk nemusel nesnášet skoro stejně, jako milovat…
Daredevil a Elektra v nepublikovaném prequelu.
[singlepic id=4482 w=400 h=300 float=center]
Zabijačka míří na venkov. Připravte se, čuníci!
[singlepic id=4481 w=400 h=300 float=center]
„Spravedlnost navždycky!“
[singlepic id=4486 w=400 h=300 float=center]