Devadesátky, únos i narození syna – to vše se promítne do druhé řady seriálu Iveta
„Touha po lásce a uznání.“
To jsou, podle slov režiséra a scenáristy Michala Samira, hlavní motivy druhé řady úspěšného seriálu Iveta, která bude k vidění na (platformě) Voyo od 5. května. I navazující sezóna minisérie má opět tři epizody se zhruba hodinovou stopáží. Zpočátku se tvůrci, v čele s režisérem a scenáristou Michalem Samirem, zaměřují na vrchol kariéry Bartošové. Následující epizoda zobrazuje její krušnější období a únos, kterým si v druhé polovině 90. let prošla. Třetí epizoda to uzavírá jejím těhotenstvím a následným narozením syna Artura.
Centrem všeho jsou, jak je patrno, 90. léta, která jsou podtrhnuta velmi výraznými vizuály, kostýmy, stylistikou i hudbou. Tvůrci sami zmiňují, že mírně kýčovité zobrazení tohoto desetiletí je záměrné. Nešetří se zde ani close-upy a zpomalenými dramatickými momenty, které jsou občas využívány až přehnaně. Po příběhové stránce je druhá řada seriálu o něco rozvinutější a méně koherentní než ta předchozí. První sezóna se zaměřila na krátké časové období v polovině 80. let a na počátky Ivetiny kariéry s Petrem Sepešim, druhá řada nenavazuje tam, kde předchozí skončila, ale posouvá se ihned o několik let dále až do devadesátek. Je sice mírně naznačeno, co se událo mezitím (pár flashbacky, ale především z chování postav a toho, že Bartošová a Štaidl najednou tvoří nerozlučnou dvojici), ale většinu si musí divák, neznalý skutečných událostí, trochu domyslet.
Následně pak tvůrci vybírají momenty z života Bartošové, které z nějakého důvodu považují za nejdůležitější – vrchol její kariéry, duet s Karlem Gottem, natáčení Svatby upírů, únos, narození syna nebo obsazení do muzikálu Drákula. Vše je zobrazeno poměrně autenticky a srozumitelně, až na zmíněný únos, který se najednou udá v druhé epizodě. Celá tato aféra je podána trochu zvláštně, a pokud divák nezná předem background této události, tak má šanci, že bude poměrně dost zmaten. Samir a spol. nikdy neudávají konkrétní vysvětlení, jak se onen únos skutečně odehrál a z nějakého důvodu se rozhodli zůstat nestrannými, i když měli příležitost zaujmout jasné stanovisko, které by mohlo vyvolat zajímavou diskuzi.
V titulní roli se opět vrací Anna Fialová, která Ivetu Bartošovou ztvárňuje velice komplexně, a to nejen po herecké stránce, ale i pěvecké a taneční. Jejího partnera, Ladislava Štaidla, si pak zahrál Ondřej Brzobohatý, u nějž překvapí především nevídaná podoba s jeho předlohou. Výraznou roli tentokráte zastává i Štaidlův bodyguard v podání Jána Jackuliaka, méně prostoru se naopak dostává Ivetině rodině, zejména pak Elišce Křenkové coby její sestře dvojčeti Ivaně, která se zničehonic zjeví až v poslední epizodě. A jelikož se jedná o biografický pořad, tak se diváci mohou těšit i na další známé tváře – hned v první epizodě potěší Ondřej Ruml coby Karel Gott, objeví se tu i Karel Svoboda v podání Saši Rašilova, nebo Oskar Hes jako Rudolf Hrušínský nejmladší a mnozí další.
Mnozí z nich se spolu s režisérem, produkcí a ostatními tvůrci zúčastnili i premiéry v pražské Lucerně. Nechyběli zde Fialová, Brzobohatý, Eliška Křenková, Oskar Hes, Miroslav Hanuš, Ján Jackuliak nebo Patrície Pagáčová. Pozvání přijal i Artur Štaidl, syn Bartošové a Štaidla, který se na tvorbě seriálu podílel. Z jiných hostů se pak na druhou řadu přišli podívat Jiří Macháček, Milan Peroutka, Michaela Tomešová a mnozí další.
Fotogalerie z premiéry:
(Foto: TV Nova)