Vše je ztraceno / All Is Lost – recenze

[singlepic id=6239 w=200 h=200 float=left]Začínáme optimisticky!

 

Kdo nic neriskuje, nic nezkazí a někdy se mu skutečně osvědčí jednodušší základ. Režisér J. C. Chandor, jenž před Vše  je ztraceno natočil pouze thriller Margin Call, v ledasčem možná sází na jistoty, ovšem neznamená to, že by mu chyběly ambice.

V prvních minutách snímku uslyšíte ne moc nadějné sdělení, v němž se ze svých pocitů zpovídá Robert Redford. Jeho postava je naprosto jediným aktérem filmu a kromě úvodu a pár nezbytných příležitostí ji neuslyšíte promluvit. Nemusíte tudíž moc poslouchat, ačkoliv hudba má podmanivou moc. Hlavně je nutné sledovat Redfordova osamělého muže na lodi, z jehož plavidla si pomalu uždibuje moře a bouře. Ztracený cestovatel dělá vše, co je v jeho silách, aby zachránil co nejvíc z lodi, zásob a vlastních nadějí na přežití, ale název filmu je přespříliš výmluvný. Jakkoliv se může člověk snažit, někdy stojí osud prostě proti němu. Dá se to samozřejmě pojmout i naopak  – ač umí život být neúprosný, člověk se pořád může pokoušet jeho nepřízni vzdorovat.

Redford bravurně vystihuje urputné snažení v boji s pohromou.Redford bravurně vystihuje urputné snažení v boji s pohromou, aniž by se chtěl tvářit jako hrdina. Muži je naopak v očích brzy vidět zoufalství. Přesto se mu nepoddá úplně a i při jeho civilní image vás zasáhne nezkrotnost vůle zůstat naživu až do úplného vyčerpaní všech možností.

Režie katastrofických scén vybízí k epickým záběrům na vodní hladinu a oblohu. Upřímně řečeno, v tomto ohledu zůstává Vše je ztraceno skromným a chce zachytit bezprostřední okolí především tak, jak jej má šanci vnímat náš trosečník. S obrazem si pohraje až tehdy, kdy odhalí, co na Redforda číhá z mořských hloubek… Ve všech směrech má film prostší základ než nedávná Gravitace, ale výsledný efekt je dost podobný…

 

„Na obzoru nic, co by mne vychýlilo z pevného kurzu…“

[singlepic id=6245 w=400 h=300 float=center]

 

„Někde nám tady zatéká….“

[singlepic id=6243 w=400 h=300 float=center]

 

O pár hodin později…

[singlepic id=6244 w=400 h=300 float=center]

0%

Režie katastrofických scén vybízí k epickým záběrům na vodní hladinu a oblohu. Upřímně řečeno, v tomto ohledu zůstává Vše je ztraceno skromným a chce zachytit bezprostřední okolí především tak, jak jej má šanci vnímat náš trosečník. S obrazem si pohraje až tehdy, kdy odhalí, co na Redforda číhá z mořských hloubek… Ve všech směrech má film prostší základ než nedávná Gravitace, ale výsledný efekt je dost podobný…

Tyto stránky využivají cookies, aby mohly nabídnout relevantní informace pro vás. Dalším setrváním s tímto souhlasíte, máte však možnost cookies zakázat. Přijmout Více informací