Vejška – recenze
[singlepic id=6534 w=200 h=200 float=left] Po vzdělání touží i některý sígr.
Petr Kocourek (Tomáš Vorel ml.) zakončil film Gympl neslavně. Střední školu musel opustit kvůli intrikám pracháče Kolmana (Jan Kraus), ale i tak se nadále přátelí s jeho synem Michalem (Jiří Mádl). V závěru staršího příběhu spolu pořád sprejovali a samozřejmě prchali před policií. Zdalipak se břídilům povede líp na vejšce, Kolmanovi během studiu ekonomie a Kocourkovi při pokusu dostat se na UMPRUM?
Režisér Tomáš Vorel s novým scénáristou Pastou Onerem chtěli natočit vyspělejší pokračování Gymplu, které by líp zachycovalo svět sprejerů. Docela se jim to podařilo, jenže zúžením záběru a redukováním postav také odstranili skoro všechny památky na další témata Gymplu, tzn. nesnadné vztahy žáků s učiteli a rodiči. Samozřejmě nelze předstírat, že předcházející snímek cokoliv z toho geniálně rozebíral, ale aspoň se o to pokoušel. Vejšce kromě camea jednoho „huliče“ zůstali pouze základní protagonisté, k nimž přibyla nová Petrova dívka Julie (Eva Josefíková). Vzpomínat na Michalovy lásky by nemělo smysl, protože má každý den jinou…
Život není spravedlivý…Pokračování Kocourkova životního příběhu vydatně prospělo prohlubování hrdinových strastí i rozdílů mezi ním a jeho kamarádem. Petr má za sebou těžké maléry. Nyní se touží uplatnit ve skutečném streetartu, dokonce kvůli své profesionální hrdosti odmítá nedůstojné zakázky a doufá, že svou posedlost uplatní na škole, odkud ho ovšem již jednou vyrazili od zkoušek. Michal Kolman, stejně jako v případě děvčat, nebere tak vážně sprejování ani studium, jelikož on je zvyklý na tátovu ochranu a prostě si užívá. Život není spravedlivý…
Děj nicméně tolik nevyspěl. Kombinace Petrových a Michalových zážitků není zrovna koherentní, což se trochu vymstilo pomalu se rozebíhajícímu začátku. Ještě víc než v Gymplu se mnoho scén opírá o nadprůměrnou koncentraci puberťákovin, navíc s tolika vulgarismy, že na ČT poběží zřejmě silně cenzurovaná verze. Jakmile si na to zvyknete, dostane se vám povedených komediálních momentů obohacenými čas od času přitažlivými výlety noční Prahou s rapem v pozadí. Přičinili se o to samozřejmě mnozí herci, jako Petrova alkoholická maminka Zuzana Bydžovská nebo Jan Kraus, jemuž stačí zůstat sám sebou a davy ho budou milovat. Mádlovi přidrzlost sluší a Josefíková si rozhodně zaslouží naši pozornost ve svých případných následujících rolích. Tomáš Vorel ml. je v lehké nevýhodě představitele uzavřenějšího mladíka, ale právě on musí sloužit za protiklad svého extrovertního přítele. I když se nad tím člověk možná ani nepozastaví, je docela úsměvné, že závěr vylepší jeden ze sponzorů filmu…
Vorel starší po čerstvém srovnání pořád zaostává například za Vejdělkem, ale pomalu se zlepšuje…
„Chcete, aby i vaše zeď získala vlastní charakter?“
[singlepic id=6535 w=400 h=300 float=center]
Uvolněte se prosím, pane Kolmane…
[singlepic id=6539 w=400 h=300 float=center]
„Hezký holky to mají náhodou vždycky těžší.“
[singlepic id=6542 w=400 h=300 float=center]
Vejška
Děj nicméně tolik nevyspěl. Kombinace Petrových a Michalových zážitků není zrovna koherentní, což se trochu vymstilo pomalu se rozebíhajícímu začátku. Ještě víc než v Gymplu se mnoho scén opírá o nadprůměrnou koncentraci puberťákovin, navíc s tolika vulgarismy, že na ČT poběží zřejmě silně cenzurovaná verze. Jakmile si na to zvyknete, dostane se vám povedených komediálních momentů obohacenými čas od času přitažlivými výlety noční Prahou s rapem v pozadí.